Thursday, February 28, 2008

ျဖဴနီၾကား ဂယက္ (သတင္းေဆာင္းပါး)

မဇၩိမသတင္းဌာန
ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္း ေျခာက္ျမိဳ႕နယ္ အတြင္း႐ွိ လမ္းမၾကီးမ်ားကို
ျဖဴနီၾကား တားကာ ယာဥ္မရပ္ရ ေနရာမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း အေပၚ ကန္႔ကြက္သူက မ်ားေနသည္။
လသာ၊ လမ္းမေတာ္၊ ေက်ာက္တံတား၊ ပန္းပဲတန္း၊ ဗိုလ္တေထာင္၊ ပုဇြန္ေတာင္ျမိဳ့နယ္မ်ားကို ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္ထားေသာ လမ္းမၾကီးမ်ား၏ ေနရာအမ်ားစုတြင္ ယာဥ္မရပ္ရ ေနရာမ်ားအျဖစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ လလယ္က စ၍ သတ္မွတ္ျပီး က်ဴးလြန္ေသာ ယာဥ္မ်ားကို ဒဏ္တပ္အေရးယူ မႈ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေန၍ ဟူေသာ အေၾကာင္း ျပခ်က္ျဖင့္ ရန္ကုန္တိုင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ၏ ညႊန္ၾကားမႈျဖင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီက ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျဖဴနီၾကား ရပ္မိသည့္ ဒဏ္ေၾကးမွာ က်ပ္ ၁၇၀၀၀ ျဖစ္ရာ ေဆာင္ရေလရာ အငွား ယာဥ္ေမာင္းသမားမ်ား တေန႔တာ ပ်ွမ္းမွ်၀င္ေငြထက္ပင္ ပိုေနေသးသည္။

သိမ္ၾကီးေစ်း ဘီ႐ံုကဲ့သို႔ ကုန္အတင္အခ် မ်ားသည့္ ေနရာတြင္ပင္ ကားမရပ္ရေတာ့ရာ အထည္ထုပ္ႏွင့္ အျခားကုန္စည္မ်ား လာေရာက္ အတင္အခ် ျပဳသည့္ကားမ်ား အခက္ၾကံဳေနရသည္ဟု ဆိုင္႐ွင္တဦးက ေျပာသည္။

အငွား ယာဥ္ေမာင္းသူ တဦးကလည္း "ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါတယ္ဗ်ာ၊ ခရီးသည္တားလို႔ ခဏေလး ရပ္တင္တာ ေတာင္ မရဘူး၊ အတင္း ဒဏ္႐ိုက္တာပဲ၊ ဘယ္လိုမွ ေတာင္းပန္လို႔ မရဘူး။" ဟု ေျပာသည္။
က်ဴးလြန္ေသာ ယာဥ္မ်ားကို ဒဏ္တပ္မႈမ်ား ရဲက ခ်က္ျခင္း လုပ္ခဲ့ရာတြင္ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားႏွင့္ ရဲတို႔ အေျခအတင္ စကား မ်ား ရန္ျဖစ္မႈ မ်ားျပားလာ၍ ခ်က္ျခင္း ဒဏ္မ တပ္ ေတာ ့ဘဲ ကားနံပါတ္ မွတ္ထားျပီး အစိုးရက ေရာင္းခ်ေပး ေသာ ဓာတ္ဆီဆိုင္၊ ဂက္စ္ဆိုင္မ်ားကို စာရင္း ပို႔ထားလုိက္ သည္။ ယာဥ္ထိန္းရဲရံုးတြင္ ဒဏ္ေၾကး ေပး ေဆာင္ျပီးထား ေသာ ေျပစာျပႏိုင္မွသာ ဆီေရာင္း ခ်ေပးသည့္ စနစ္ကို ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးလာခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ျမိဳ့တြင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ ကားအေရအတြက္ ၁၇၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိျပီး တႏိုင္ငံလံုးတြင္ ကားအစီးေရ ၁ သန္းေက်ာ္ ရွိသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ့တြင္း လမ္းမ်ားကို တိုးခ်ဲ့ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ျခင္း မရွိသည္မွာ ႏွစ္အနည္းငယ္ ၾကာ ျမင့္ျပီ ျဖစ္သည္။ မိုးပ်ံလမ္းမ်ားအျဖစ္ ေနာက္ထပ္ ခ်ဲ့ထြင္ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ျခင္းလည္း မရွိေပ။
ေနျပည္ေတာ္ အတြက္သာ တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေန၍ ျမိဳ့ေတာ္ေဟာင္းအတြက္ လမ္းအပ်က္ အစီး ပင္ ျပဳျပင္မႈ သိပ္မေတြ႔ရေတာ့ပါ။
ကားေဟာင္းေလ ေစ်းပိုရလာေလ ျဖစ္သည့္ ကမာေပၚတြင္ ရွားရွားပါးပါး အဆမတန္ ကားေစ်း ၾကီးေနျခင္းကပင္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ဒဏ္ရိုက္ရမႈ ထပ္မမ်ားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးသကဲ့သို ့ ျဖစ္ေနသည္။
"ဂိတ္လည္း ထိုးစရာ ေနရာမ႐ိွ ခရီးသည္ရဖို႔ ဆိုတာကလည္း မလြယ္ေတာ့ တားစီးသူ ႐ိွလို႔ကေတာ့ အေျခအေန ၾကည့္ျပီး တင္ရတာပဲ၊ ေနာက္ျဖစ္မွေနာက္႐ွင္း ေလာေလာဆယ္ ကိုယ္ပိုက္ဆံရဖို႔ အေရးၾကီးတယ္႐ိုး႐ိုးသားသား လုပ္စားသူေတြ ၾကာေလ ပိုရွာရခက္ေလ ျဖစ္ေနတာပါဘဲဗ်ာ"ဟု ပန္းဆိုးတန္း လမ္းအနီး မဟာဗႏၶဳလ လမ္းေပၚ တြင္ ယခင္က ဂိတ္ထိုးေလ့ ႐ိွေသာ ကိုခ်စ္ေကာင္းက ေျပာသည္။
မလိုလားအပ္ေသာ ယာဥ္ရပ္နားမႈမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ လမ္းတံတားဌာနမွ တာဝန္႐ွိသူတဦး ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပုဂၢလိကသို႔ ကန္ထရိုက္ စနစ္ ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳထားေသာ ေလဟာျပင္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းႏွင့္ ေနာင္ေပၚထြန္းလာမည့္ အခေပး ယာဥ္ရပ္နား ရာ ေနရာမ်ား၏ အက်ဳိးအတြက္ အကြက္ခ် လုပ္ကိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ျမိဳ့ခံမ်ားက စြပ္စြဲ ေျပာဆိုေနၾကသည္။

"ျမိဳ႕တြင္းမွာ ယာဥ္ေၾကာေတြၾကပ္ ပိတ္ဆို႔မႈေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုျပီး လုပ္တာတဲ့ဗ်ာ၊ အဓိပၸာယ္ မ႐ွိတဲ့ အလုပ္ပါ၊ တကယ္တမ္းက သူတို႔ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ ကၽြမ္းက်င္မႈမ႐ိွတာ ရယ္ အလုပ္မလုပ္တာေတြရယ္ ေၾကာင့္ပါ၊" ဟု ယာဥ္ ပိုင္ရွင္ တဦး ျဖစ္သူ ဦးမင္းမင္းက ေျပာသည္။ "ကားမွတ္တိုင္ ေတြ မွာဘတ္စ္ကားေတြ ရပ္ခ်င္သလိုရပ္ အၾကာ ၾကီး ထိုင္ေနတာ ေတြၾက၊ ပိုက္ဆံေတာင္းျပီး မသိသလို ေနတယ္။


တကယ္ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ေစတာက အဲဒီစည္းကမ္း မဲ့ ဘတ္စ္ ကားေတြေၾကာင့္ပဲ ၊မဟာဗႏၶဳလ လမ္းပန္းဆိုးတန္း မွတ္တိုင္ ဆို အဆိုးဆုံးပဲ။ ညာဘက္ေၾကာ ဆိပ္ကမ္းသာ လမ္းထဲဝင္ရဖို႔ အဲဒီထိပ္မွာ ဘတ္စ္ကားေတြ အျမဲပိတ္ ေနလို႔ ေတာ္ေတာ္ ေစာင့္ရတယ္။ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ ႐ိွေနလည္း ဒီတိုင္း ၾကည္႔ေနတာပဲ"ဟု သူက ေျပာသည္။
ျပည္လမ္း၊ ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းႏွင့္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ကမ္းနားလမ္းမမ်ား တေလွ်ာက္တြင္ ယမန္ႏွစ္ကတည္းက ျဖဴနီၾကား သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ္လည္း တကၠစီမ်ား ေခတၱရပ္ကာ ခရီးသည္ အတင္အခ်ခြင့္ ျပဳထားျပန္သည္။

No comments: