Friday, February 1, 2008

ကန္ဂ်ီနာဂါအိ၊ ေစာေဝ၊ အျဖဴေရာင္သက္တံ့ႏွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီဆယ့္ေလး (ေဆာင္းပါး)

ၿငိမ္းခ်မ္းၿငိမ္း
ကိုေစာေဝႏွင့္ စတင္ သိကၽြမ္းခဲ့သည့္ အခ်ိန္က ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ ေမလထဲတြင္ ျဖစ္သည္။ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိ စာအုပ္တိုက္မွ ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ ကဗ်ာဆရာ ကိုစန္းဦးက မိတ္ဆက္ေပး၍ သိကၽြမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ကား စာေပ စတင္ ေရးသားခဲ့စဥ္ ကတည္းက ႏိုင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတအညႊန္း၊ ေဆာင္းပါးႏွင့္ ခံစားမႈမ်ားသာ ေရးသားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ဟာ ႏိုင္ငံတကာ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေရးသူဟု ကိုစန္းဦးက ေျပာသည့္အခါ သူ ေတာ္ေတာ္ေလး ဝမ္းသာသြားခဲ့သည္။ သူလည္း ႏိုင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားကို စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း၊ တခ်ဳိ့ ဇာတ္ကားမ်ားကို ဘယ္မွာမွ ရွာဝယ္၍ မရေၾကာင္း ေျပာသည္။
က်ေနာ္ႏွင့္ စေတြ႔ခဲ့စဥ္က သူ အရမ္းၾကည့္ခ်င္ေနၿပီး ရွာေဖြမရေသာ ႐ုပ္ရွင္ကား တကားအေၾကာင္း က်ေနာ့္ကို ေမးသည္။ ထိုဇာတ္ကားအမည္မွာ Goodbye Lenin ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နဝေဒး ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ က်င္းပစဥ္က ဂ်ာမဏီ သံ႐ံုးတြင္ ျပသခဲ့သည္။ ဘာလင္တံတိုင္းႀကီး ၿပိဳက်ၿပီး ေခတ္ႀကီး ေျပာင္းသြားသည္ကို မသိလိုက္သည့္ ကိုမာ Coma ေရာဂါ ခံစားေနရေသာ သက္ႀကီးရြယ္အိုတေယာက္ အေၾကာင္းကို အေျချပဳၿပီး ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဇာတ္ကား ျဖစ္သည္။ ဇာတ္ကား၌ ပါဝင္ေသာ လူထုအံုႂကြမႈ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ားေၾကာင့္ အာဏာပိုင္မ်ားက သိမ္းဆည္းမွာ ေၾကာက္ၿပီး DVD အေရာင္းဆိုင္မ်ား၌ ရင္းႏွီးသူအခ်င္းခ်င္း လွ်ဳိ့ဝွက္စြာ ေရာင္းခ်ရသည့္ ဇာတ္ကား ျဖစ္သည္။ က်ေနာ့္တြင္ အသင့္ရွိေန၍ အဲ့ဒီေန႔ စကားဝိုင္းအၿပီးတြင္ Goodbye Lenin အေခြကို စာေရးသူအိမ္သို႔ ကိုေစာေဝ လိုက္ယူရာမွ ရင္းႏွီးသြားခဲ့သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ က်ေနာ္ႏွင့္ ကိုေစာေဝ ခင္မင္ရင္းႏွီးၿပီးေနာက္ က်ေနာ္တို႔ စာေပ အသိုက္အျမံဳေလးရွိရာ ၁၆၄ လမ္းထဲက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးထဲတြင္ တနလၤာ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ေသာၾကာေန႔တိုင္း ဆံုမိၾကသည္။ ထိုစကားဝိုင္းသို႔ ပံုမွန္ လာေရာက္ၾကသူမ်ားမွာ ကိုေအာင္ေဝး၊ ကိုစန္းဦး၊ ဆရာမာေဂ်၊ ကိုႂကြက္ (သိမ္းတင္သား)၊ ဦးသက္၊ ကိုသက္ေဇာ္၊ မအိ၊ ကိုေစာေဝႏွင့္ က်ေနာ္တို႔က ပင္တိုင္ျဖစ္ၿပီး ကိုသူရ (ဇာဂနာ)၊ ကိုျမင့္မိုးေအာင္၊ ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္၊ ကိုခ်စ္ဝင္းေမာင္ႏွင့္ ေဒါက္တာေဇာ္သန္းက ရံဖန္ရံခါ ေရာက္လာတတ္ၾကသည္။ ၁၆၄ လမ္းမွ ထိုလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးသည္ က်ေနာ္တို႔အတြက္ စာေပရိပ္ျမံဳေလး ျဖစ္သည္။ ကိုေစာေဝႏွင့္ က်ေနာ္ ခင္မင္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပင္ အဆိုေတာ္ ထူးအိမ္သင္ ဆံုးပါးသြားခဲ့ရသည္။ ဒီဇိုင္းပညာတြင္ပါ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ကိုေစာေဝက ထူးအိမ္သင္ အမွတ္တရ သူ႔ကိုယ္ေရး ရာဇဝင္ႏွင့္ ေတးအယ္(လ္)ဘမ္ မွတ္တမ္းမ်ားကို သူကိုယ္တိုင္ အကုန္အက်ခံ၍ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေဝကာ ထူးအိမ္သင္ ပရိသတ္မ်ားအား ျဖန္႔ေဝေပးခဲ့သည္။
ျဖဴးမိတ္ေဆြမ်ား စာေပဆုအား ဦးစီးက်င္းပခဲ့သူ၊ ကဗ်ာဆရာလည္း ျဖစ္သည့္ ကိုေစာေဝကား စာေပခ်စ္စိတ္ေၾကာင့္ စာေရးဆရာ၊ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ သာေရးနာေရး၊ လူမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေလာက္တြင္သာ စိတ္ဝင္စားမည့္သူဟု ထင္ရေသာ္လည္း ဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္တို႔ႏွင့္ တြဲဖက္၍ သန္လ်င္တြင္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ HIV ႏွင့္ သက္ရွင္ေနထိုင္ေနရေသာ မိဘမဲ့ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ အားတက္သေရာ ေဆာင္ရြက္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႔ရေသာအခါ က်ေနာ္ ပို၍ အံ့အားသင့္ခဲ့ရသည္။ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ေငြေၾကး အကူအညီ ထည့္႐ံု၊ ပံ့ပိုးေပး႐ံုေလာက္သာ မကဘဲ ထိုကေလးငယ္မ်ားရွိရာ ေဂဟာသို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သြားေရာက္ၿပီး ေခ်ာ့ျမဴ ထိန္းေက်ာင္းကာ မုန္႔ခြဲေဝ ေကၽြးခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
ကေလးငယ္မ်ားကလည္း ကိုေစာေဝႏွင့္ ကိုေအာင္ေဝးတို႔ ေရာက္လာလွ်င္ ေပ်ာ္ၾကသည္။ ကေလးမ်ားက သူ႔ကို ဦးေစာဟု ေခၚၿပီး တရင္းတႏွီး ဆက္ဆံၾကသည္။ မိမိတို႔၏ ေသြးသားရင္းခ်ာသဖြယ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာ ဦးႀကီးေတြ၊ စာေရးဆရာ ဦးႀကီးေတြ လာၿပီဟု တစာစာ ဟစ္ေႂကြးကာ ေပ်ာ္ေနၾကသည္။ အစက ထိုကေလးငယ္မ်ားမွာ ေဆးဝါးကုသခံယူမႈႏွင့္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ မည္ကာမတၱေလာက္သာ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ကိုေစာေဝ ဦးေဆာင္၍ အျဖဴေရာင္သက္တံ့ အမည္ျဖင့္ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ရံပံုေငြ ရွာေဖြပြဲကို ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ မတ္လထဲတြင္ Mr. Guitar ၌ က်င္းပခဲ့ကာ သိန္းရာခ်ီ ရွာေဖြေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ အႏုပညာရွင္ ေျမာက္ျမားစြာကို စည္း႐ံုးကာ ထိုကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ရံပံုေငြ ရွာေဖြပြဲကို ရဲရဲဝ့ံဝံ့ က်င္းပ ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုႏွစ္ထဲမွာပင္ မႏၲေလး၌ ထပ္မံက်င္းပေသာ အျဖဴေရာင္သက္တ့ံ ပြဲကို အာဏာပိုင္မ်ားက ပိတ္ဆို႔တားဆီး ေႏွာင့္ယွက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလထဲတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ခ်န္ခ်န္၏ နိဗၺာန္ေစ်းပြဲေတာ္ အတြက္လည္း တဖက္တလမ္းမွ ပံ့ပိုးရာ အာဏာပိုင္မ်ားက ေႏွာင့္ယွက္ တားဆီးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ဇြန္လထဲတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ အျဖဴေရာင္ သက္တန္႔အဖြဲ႔၏ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ကဗ်ာရြတ္ဆိုပြဲကို Mr. Guitar တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ အခက္အခဲ အတားအဆီးမ်ားၾကားမွ က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ကိုေအာင္ေဝးႏွင့္ ကိုေစာေဝတို႔ အခက္အခဲ မ်ားစြာၾကားမွ စီစဥ္ခဲ့ရသည္။ ပံ့ပိုး ကူညီသူမ်ားတြင္ ပထမအႀကိမ္ထက္ နာမည္ေက်ာ္ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ား၊ အလႉရွင္မ်ား ပါလာ၍ အာဏာပိုင္မ်ားဘက္မွ အလိုမတူဘဲ လိုက္ေလ်ာခဲ့ရသည္။
ကိုေစာေဝႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထူးျခားေသာ အခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ေတာ္လွန္ေရးသမား တေယာက္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ လႈပ္ရွားရဲသူ တေယာက္ျဖစ္သည္။ အေျပာႀကီးသည္ဟု အျခားသူမ်ားက ဘဝင္မက်ၾကေသာ္လည္း သူသည္ ေျပာထားသည့္ စကားအတိုင္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္သူ ျဖစ္သည္။ လူငယ္စိတ္ရွိကာ အေတြးအျမင္ လြတ္လြပ္ ပြင့္လင္းသူလည္း ျဖစ္သည္။ အဆိုေတာ္မ်ား အထူးသျဖင့္ Hip Hop အဆိုေတာ္မ်ားႏွင့္ အလြန္ရင္းႏွီးသူ ျဖစ္သည္။
စာေရးသူ ညႊန္းဆိုသည့္ ႏိုင္ငံျခား ဇာတ္ကားမ်ား ဆိုလွ်င္လည္း မလြတ္တမ္း ဝယ္ယူၾကည့္႐ႈ စုေဆာင္းေလ့ရွိသူ ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးသူ အမွတ္ရဆံုး အခ်က္ကား စားဝတ္ေနေရး အစဥ္မေျပေသာ စာေရးဆရာမ်ားကိုလည္း တတ္အားသ၍ ကူညီ ပ့ံပိုးခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ သူကား ရက္ေရာသည္၊ ျဖဴစင္သည္။ ဒါကိုတခ်ဳိ့ကား ေငြလမ္းခင္း၍ စာေပနယ္ထဲ ဝင္လာသူဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူက ဂ႐ုမစိုက္၊ ေဝဖန္ခံႏိုင္သည္။ သိပ္မတုန္လႈပ္၊ သူလုပ္စရာ ရွိတာကိုသာ ဆက္လုပ္သည္။ စာေရးသူႏွင့္ ကိုေစာေဝတို႔ ေနာက္ဆံုး ဆံုျဖစ္သည့္ေန႔မွာ စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ ေမာ္ဒန္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ျဖစ္သည္။ ကိုေစာေဝ၊ ကိုေအာင္ေဝး အပါအဝင္ စာေပသမားတစုႏွင့္ ထိုင္ျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုမင္းကိုႏိုင္ (ကိုေပၚဦး) ႏွင့္ ကိုကိုႀကီးတို႔ကို က်ဳိကၠဆံ စစ္ေၾကာေရး စခန္းမွ အင္းစိန္ေထာင္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လိုက္သည့္ သတင္းကို စာေရးသူ ၾကားၾကားခ်င္း ကိုေအာင္ေဝးကို လာေျပာသည့္အခ်ိန္၊ လပြတၱာမွ လယ္သမားမ်ား ရန္ကုန္သို႔ ခ်ီတက္မည္ဆိုေသာ ေန႔၊ စာေရးသူ၏ Website မ်ားထဲမွ http://longwalktofreedom.blog.com ကို စတင္ ဖြင့္လွစ္ေသာေန႔ ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔ကား က်ေနာ္ႏွင့္ ကိုေစာေဝ ေတြ႔ခဲ့ရသည့္ ေနာက္ဆံုးေန႔။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ တခုအတြင္းမွာပင္ ဂ်ပန္ ဓာတ္ပံုသတင္းေထာက္ ကန္ဂ်ီ နာဂါအိသည္လည္း အသက္ စြန္႔သြားခဲ့သည္။ စက္တင္ဘာ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ နအဖ က စာေရးဆရာႏွင့္ အႏုပညာရွင္ ၁ဝ ဦးခန္႔ကို ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ယခုတခါတြင္လည္း “ေဖေဖာ္ဝါရီဆယ့္ေလး” အခ်စ္ကဗ်ာ ေရးသားခဲ့သည့္ ကဗ်ာဆရာ ကိုေစာေဝအား ထပ္မံဖမ္းဆီးမႈ ျပဳခဲ့ပါသည္။ အမွန္ေတာ့ ျပည္သူမ်ားအားလံုး၏ ခံစားခ်က္ကို ကိုေစာေဝက စာမ်က္ႏွာထက္တြင္ ကိုယ္စား ေျပာလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ “အာဏာ႐ူးႀကီး မႉးႀကီးသန္းေရႊ” ကဗ်ာမွာ ကိုေစာေဝက ေျပာျခင္းမဟုတ္၊ ျပည္သူေတြက ေျပာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ အာဏာ႐ူးမို႔ အာဏာ႐ူး ဟု ေျပာျခင္းသည္ အမွန္တရား ျဖစ္သည္။ ကိုေစာေဝက ျပည္သူ႔ကိုယ္စား အမွန္တရားအား ထုတ္ေဖာ္ေျပာျခင္းကို ဘာမွ ဖမ္းစရာမလိုေပ။ ၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရရွိေသာ NLD ပါတီကို အာဏာ လႊဲမေပးခ်င္သည္ကို အသာထား၊ အိုနာက်ဳိးကန္း ဂီလာန က ပင္စင္ မယူႏိုင္ေသးဘဲ အာဏာကို တပ္မက္ၿပီး မည္သူ႔ကိုမွ် လႊဲမေပးခ်င္ေသာေၾကာင့္ အာဏာ႐ူး ဟု သမုတ္ခံရျခင္း ျဖစ္သည္။

No comments: