Friday, February 1, 2008

ရမ္ဘိုရဲ့ စစ္ပြဲ (ေဆာင္းပါး)

ေအာင္သူၿငိမ္း
ရမ္ဘို ရုပ္ရွင္ကားကို ၾကည့္ျဖစ္တယ္။
ျပန္ထြက္လာေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွ စကားေျပာခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီရုပ္ရွင္ကား တခုလံုးမွာ ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ ရသကေတာ့ အလြန္စက္ဆုပ္ ေၾကာက္ရြံ႔ ရြံရွာဖြယ္ရာ ရုဒၵရသပဲ လို႔ ေျပာရင္ မမွားႏိုင္ဘူး။ ဒီထက္ပိုလို႔ က်ေနာ္ ဘာမွ မရခဲ့ဘူး။ အခု ရက္ အနည္းငယ္ ၾကာေတာ့မွပဲ က်ေနာ္ ဒီရုပ္ရွင္ကားအေပၚ က်ေနာ့္ရဲ့ ခံစားရမႈကို ေစ့ေစ့ေတြးၿပီး ျပန္ၿပီး ေဆြးေႏြးႏိုင္ေတာ့တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ က်ေနာ္ အခ်ဳိ႔ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ (ယေန႔ျမန္မာ၊ မိုးမခ) စသျဖင့္မွာ ဒီရုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ ေတြ ဖတ္ရတယ္။ အခ်ဳိ႔ဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ ကိုယ္စီ ကိုယ္ငွ ေရးထားၾကတဲ့ အျမင္ေတြကို ဖတ္ရတယ္။ (ဥပမာ-ကိုမိုးသီးရဲ့ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး၊ ေဒါက္တာ ၾကည္ေမေကာင္း၊ မေကသြယ္.. စသျဖင့္) သို႔အျပင္ ၀ါရွင္တန္ ဒီစီမွာ ရွိတဲ့ သတင္းစာေတြကေရာ ဒီရုပ္ရွင္ကို ဘယ္လို သံုးသပ္ထားသလဲဆိုတာ က်ေနာ္ လိုက္ဖတ္ၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္ ဒီစာတိုကို ေရးျဖစ္တယ္။
ရုပ္ရွင္ရံုက ျပန္ထြက္လာေတာ့ စကားေျပာခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာ က်ေနာ့္မွာ အေၾကာင္း ၂-ခ်က္ရွိတယ္။
ပထမအခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ရွိေနတဲ့ မသိစိတ္ထဲ ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ စိတ္အနာကို လာထိခဲ့တယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ အေမရိကန္ကို က်ေနာ္ ေက်ာင္းလာတက္ေတာ့ စက္တင္ဘာ ၁၁ အေရးအခင္း ျဖစ္တယ္။ အၾကမ္းဖက္သမားေတြက ကမၻာကုန္သြယ္ေရး အေဆာက္အဦ (World Trade Center) ေမွ်ာ္စင္နဲ႔ ပင္တဂြန္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ကို ေလယာဥ္ပ်ံ ျပန္ေပးဆြဲ တိုက္ခိုက္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံ ထိုး၀င္ တိုက္လိုက္ပံုေတြ၊ လူေတြ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ေျပးလႊားၾက၊ ေမွ်ာ္စင္အထပ္ ျမင့္ဖ်ားကေန ေသငယ္ေဇာနဲ႔ ခုန္ခ်လိုက္သူေတြ တီဗြီ ဖန္သားျပင္မွာ ျမင္ေနရတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ စုေနတဲ့ ေဟာခန္းမ မွာ တီဗြီကို တိုက္ရိုက္ ဖြင့္ျပထားတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ ပါေမာကၡခ်ဳပ္က ထြက္လာၿပီး ဒီေန႔ ေက်ာင္းပိတ္လိုက္တယ္လို႔ ေၾကျငာ လိုက္တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ သတင္းေတြကို စိတ္၀င္တစား အိမ္ေရာက္ေတာ့လည္း ဆက္ၾကည့္ေနမိတယ္။ ေနာက္ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပရိုဂရမ္က ဒါရိုက္တာက က်ေနာ့္ကို ေခၚေတြ႔တယ္။ "အခုလို ေသြးထြက္သံယို ျမင္ကြင္းေတြ ျပန္ျမင္ရတာ ၁၉၈၈ ကို သတိရျမင္မိတဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္သလား။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ စိတ္ထိခိုက္ တုန္လႈပ္မႈေတြ ျဖစ္ရသလားလို႔ ေမးတယ္။" သူက က်ေနာ္ဟာ ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံု ကာလက ပါ၀င္ခဲ့ဖူးၿပီး ေတာခို ေက်ာင္းသားတဦးလို႔ သိထားတာကိုး။ က်ေနာ္ မျဖစ္မိပါဘူးလို႔ပဲ ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။ သူကေတာ့ က်ေနာ့္ကို ႏွစ္သိမ့္ ေဆြးေႏြး အၾကံေပးမႈ (counseling) ယူဖို႔ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ အဆင္ေျပပါတယ္လို႔ပဲ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။ အခု ရမ္ဘို ရုပ္ရွင္ကားကို ၾကည့္ရေတာ့ ဒီရုပ္ရွင္က ျမင္ကြင္းေတြ၊ အသံေတြက က်ေနာ့္ကို တိုက္ရိုက္ လာထိခိုက္ခဲ့ရတယ္။ အေၾကာင္းအရာ အရလည္း ျမန္မာျပည္ကိစၥ တိုက္ရိုက္ ျဖစ္ေနသလို၊ သံဃာနဲ႔ လူထု ဆႏၵျပပြဲေတြကို အၾကမ္းဖက္ ေခ်မႈန္းထားတဲ့ စက္တင္ဘာ အေရးေတာ္ပံုကလည္း ၿပီးထားတာ မၾကာေသးဘူး။ ပူပူေႏြးေႏြး ရွိေသးတယ္။ ပမာဏအားျဖင့္ ဒီရုပ္ရွင္မွာ ဒရမၼာဆန္ဆန္ ျပထားသေလာက္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ဳိး မဟုတ္ေပမယ့္ မာနယ္ပေလာ တိုက္ပြဲ ရက္ေတြက က်ေနာ့္ေခါင္းထဲ ျပန္၀င္လာတယ္။ အခ်ဳိ႔အခန္းေတြမွာ က်ေနာ္ ဆို႔လာခဲ့တယ္။ မ်က္ရည္ေတြ ၀ဲလာမိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ငါတို႔ႏိုင္ငံရဲ့ ျပည္တြင္းစစ္က ၿပီးပါေတာ့မလားလို႔ ေတြးမိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ ေသေၾက ခဲ့ၾကၿပီလဲ။ ဘယ္ေလာက္ ဆက္ၿပီး ေသေၾက ၾကရဦးမွာလဲ။ အေျပာင္းအလဲေတြက ဘယ္ေတာ့ ျဖစ္လာမွာလဲ။ ရမ္ဘိုကေတာ့ ဇာတ္လမ္းဆံုးေတာ့ သူ႔အိမ္ အေမရိကန္ျပည္ကို ျပန္သြားခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ အပါအ၀င္ ဒုကၡသည္ေတြက ဘယ္ေတာ့ အိမ္ျပန္ၾကရပါ့မလဲ။ ေမးခြန္းေတြပဲ ရွိေနခဲ့တယ္။
ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ရုပ္ရွင္ကေပးတဲ့ ရုဒၵရသနဲ႔ က်ေနာ္ ဆက္ေတြးမိတဲ့ အေတြးေတြပဲ။ ဒီ စတားလုံးက ရမ္ဘို ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းတြဲ (၄) ခုအနက္က နံပတ္ (၄) ျဖစ္တယ္။ အရင္ ရုပ္ရွင္ကားေတြတုန္းက First Blood, First Blood II, Rambo III တို႔ နာမည္ ေပးခဲ့ေသာ္လည္း၊ အခု ရုပ္ရွင္ကိုေတာ့ "ရမ္ဘို" လို႔ပဲ သက္သက္ နာမည္ ေပးခဲ့တယ္။ ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲကာလက တိုက္ခိုက္ လာခဲ့ရၿပီး ေမ့ေပ်ာက္၊ ဂုဏ္သိကၡာ ညိႇဳးငယ္ေနရတဲ့ စစ္ျပန္ေတြ အတြက္ ဂုဏ္သိကၡာ ျပန္တင္ေပးဖို႔ ဆိုရင္လည္း မမွားခဲ့ဘူး။ ရမ္ဘိုရဲ့ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္ကလည္း ရန္သူအေသာင္းကို ေအာင္ႏိုင္တဲ့ တကိုယ္ေတာ္၊ တေယာက္တည္း စစ္တပ္တခု ျဖစ္ေနတဲ့သူ (one man army)၊ ယဥ္ေက်းပါတယ္ဆိုတဲ့ ရႈပ္ေထြး ေခတ္မီ တဲ့ ကမၻာကေန ျပဳတ္က် ကၽြင္းက်န္ ရစ္ေနတဲ့သူ၊ လူသားတဦး ရပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ အားလံုး ဆံုးရႈံးလို႔၊ အင္မတန္ အေျခခံက်တဲ့ ရုပ္ၾကမ္း ဆန္တဲ့ တကိုယ္ေတာ္၀ါဒနဲ႔ ရွင္သန္ေနရသူ ျဖစ္တယ္။
ဇာတ္လမ္းအရ ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲျပန္ ရမ္ဘိုက ထိုင္းတေနရာမွာ ဘ၀ကို ျဖစ္သလို ေက်ာင္းလို႔ ေနခဲ့တယ္။ အဲသည္အခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို လူမႈေရး အကူအညီ သြားေပးၾကတဲ့ ခရစ္ယာန္ မစ္ရွင္တဖြဲ႔ကို ျမန္မာစစ္တပ္က ဖမ္းသြားခဲ့တယ္။ ဒီအခါမွာ သြားကယ္ေပးဖို႔ ေၾကးစား စစ္သားေတြကို ခရစ္ယာန္ မစ္ရွင္က အကူအညီ ေတာင္းလာခဲ့တယ္။ သူက ဒီခရီးအတြက္ ေလွေမာင္းလိုက္ပို႔ရၿပီး ေနာက္ဆံုး ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ျမန္မာစစ္သားေတြနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ရင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္ရတဲ့ ဇာတ္လမ္း ပါပဲ။
ဒီရုပ္ရွင္အတြက္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ေတာ့ တဦးက သူ႔ကို ေမးတယ္။
"ဒီရုပ္ရွင္က အၾကမ္းဖက္မႈ အမ်ားဆံုး ရုပ္ရွင္တခု ျဖစ္မွာလား" တဲ့။
"ဒီလို အၾကမ္းဖက္မႈ အမ်ားဆံုးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီလိုျဖစ္ေအာင္ တမင္လုပ္ထားရတာ" လို႔ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။ သတင္းေထာက္ တဖြဲ႔လံုးကလည္း ၀ိုင္းရယ္ေမာခဲ့ၾကတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ကေလးေတြကို ဘက္နက္နဲ႔ ထိုးသတ္တဲ့ ကိစၥ၊ လူေတြကို မီးေလာင္ တိုက္သြင္းတဲ့ ကိစၥေတြကေတာ့ ျမင္ရဆိုးလွတယ္။ ရုပ္ရွင္ေနာက္ပိုင္းမွာ ထူးျခားဆန္းက်ယ္တဲ့ နည္းပညာ ဖန္တီးမႈေတြမွန္း သိရေပမယ့္လည္း .50 caliber စက္ ေသနတ္ႀကီးနဲ႔ လူေတြကို အပိုင္းပိုင္း ျဖစ္ေအာင္၊ ဦးေခါင္းေတြ၊ ရင္အုံေတြ ပြင့္သြားေအာင္၊ ေျခလက္ေတြ ျပတ္ထြက္ လြင့္စင္ေလာက္ေအာင္ ပစ္ခတ္သတ္ျပတဲ့ ကိစၥ ကေတာ့ ရုပ္ရွင္တခု အျဖစ္ ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ေတာင္ ခက္လွတယ္။ ရယ္ေမာစရာေတာ့ မေကာင္းလွဘူး။
"ေျပာရရင္ေတာ့ (ဒီရုပ္ရွင္အတြက္) က်ေနာ့္မွာ တာ၀န္ ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီလို ရုပ္ရွင္ ရိုက္ေနတုန္းမွာပဲ လူေတြ ေသေၾကေနၾကဆဲပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီလိုရုပ္ရွင္ထဲမွာ က်ေနာ္က လူသာမာန္လို မဟုတ္တဲ့ သူရဲေကာင္းႀကီးလို ျပဳမူေနခဲ့တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီ (ျမန္မာျပည္သူ) ေတြ ျဖတ္သန္း ေနရတဲ့ ဘ၀ေတြ၊ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို ေသးသိမ္ေအာင္ လုပ္ပစ္ေနသလို ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔အတြက္ အခန္းလည္းေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ရြာတခု မီးေလာင္ ပ်က္စီးသြားတဲ့ အခန္းကို ျမင္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ အမွန္မွာက ဒီထက္ပိုလို႔ ဆိုးပါတယ္။" ရမ္ဘို အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ စတားလံုးက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာခဲ့တယ္။ရုပ္ရွင္ေ၀ဖန္ေရး ဆရာတဦးကေတာ့ ေရးခဲ့တယ္။
"ဒီရြာကို ကယ္တင္ႏိုင္ဖို႔ ဒီရြာကို ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့သလား" ေပါ့။
ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ရမ္ဘိုက ဘာသာေရး ဆရာတဦးကို ေျပာခဲ့တယ္။ "မင္းကို သိပ္ဖိအားေပး ေခ်ာင္ထဲကို တြန္းလာရင္ေတာ့ လူသတ္တယ္ ဆိုတာဟာ အသက္ရႈရသေလာက္ လြယ္ပါတယ္" တဲ့။ တကယ္ေတာ့လည္း မလြယ္လွပါဘူး။ ယခုလို ရုပ္ရွင္ထဲ ဟန္ေဆာင္ သတ္ျဖတ္ျပတဲ့ ကိစၥမွာလည္း မႀကိဳက္ၾကသူေတြ အမ်ားအျပားပါ။ "ဦးတည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိတဲ့ ရမ္ဘို" (Rambo without a cause) ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္ခ်က္ ေရးသူကေတာ့ ရမ္ဘိုဇာတ္ကားဟာ မိေက်ာင္းမ်က္ရည္ က်သလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုခဲ့တယ္။ .... ကမၻာႀကီးရဲ့ အေမွာင္ေထာင့္ တေနရာမွာ ေသနတ္ကိုင္ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အမွားကို အမွားနဲ႔ ျပန္ေရးတဲ့ အခန္းေတြကို ျပခဲ့တယ္။ .... ရမ္ဘိုဟာ သူရဲေကာင္းတဦး မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ အင္မတန္ ေၾကာက္ရြံ႔စက္ဆုပ္ဖြယ္ ရုပ္ရွင္တကားသာ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။" လို႔ ဆိုတယ္။
က်ေနာ္ကေတာ့ အခ်ိန္ေတြဟာ ရွည္လ်ားလွခ်ည့္လို႔ ထင္ေနတယ္။ ဇာတ္လမ္း အခန္းတိုင္းဟာလည္း ရင္နဲ႔ရင္း ခံစားရသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေသလိုက္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ေသာက္ေသာက္လဲ။ ဇာတ္လမ္းအစပိုင္း ကရင္တိုင္းရင္းသား ေက်းရြာမွာ ျမန္မာ စစ္တပ္က ႏွိပ္စက္လို႔ ေသၾကရတာဟာလည္း က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြပါပဲ။ ကေလးေတြကို ဘက္နက္နဲ႔ထိုး၊ အမ်ဳိးသမီးေတြကို မုဒိမ္းက်င့္၊ မိုင္းေထာင္၊ လူမ်ဳိးျဖဳတ္စစ္လို သတ္ျဖတ္၊ မီးေလာင္တိုက္သြင္း၊ အဓမၼဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္သြားတဲ့ ကိစၥေတြ။ ဒါေတြက တကယ္ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ အတိုင္းအဆ အနည္းနဲ႔ အမ်ားသာ ကြာရင္ ကြာမယ္။ တကယ္ တိုင္းရင္းသား ေတြ ေန႔စဥ္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရတယ္။
အခ်ဳိ႔အခန္းေတြက ေဟာလီး၀ုဒ္ ပီပီ ပိုၿပီး ဇာတ္နာေအာင္ ဖန္တီးထားျပန္တယ္။ က်င့္၀တ္သိကၡာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့၊ သားရဲမင္းရဲ စီးေနၾကတဲ့ ျမန္မာစစ္သားေတြ၊ အက်ႌကိုယ္တပိုင္း ခၽြတ္ေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ဆြဲလားရမ္းလား လုပ္ေနတဲ့ စစ္သားေတြ၊ ဒီလို ျပကြက္ေတြနဲ႔ ဗီလိန္ကို ပိုလို႔ ေဆးသားတင္ေနခဲ့တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုး ရမ္ဘိုက ျမန္မာ စစ္သားေတြကို အတုန္းအရုန္း ပစ္သတ္ေနတဲ့ ျပကြက္ကိုလည္း က်ေနာ္ မခံစားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ .50 caliber စက္ေသနတ္ ေအာက္မွာ အတုန္းအရုန္း၊ အပိုင္းအျပတ္ ျမင္ေနရတာကို က်ေနာ္ ေပ်ာ္ၿပီး မၾကည့္ႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ္ဟာ ABSDF မွာ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ခဲ့ေသာ္ျငားလည္း က်ေနာ္တို႔ဟာ စနစ္ကို တိုက္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ လက္စားေျခဖို႔၊ ေသြးဆာဆာနဲ႔ လုပ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ ဒီျမန္မာ စစ္သားေတြဟာလည္း က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြပါပဲ။ ႏိုင္ငံတခုဟာ လူတေယာက္ဆိုရင္ သူတို႔ဟာ လည္း က်ေနာ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္ထဲက အစိတ္အပိုင္း တခုပါပဲ။ ဆိုးရြားေဖာက္ျပန္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ ကိုယ္ခႏၶာထဲက ပုတ္ေန၊ အနာျဖစ္ေနတဲ့ အပိုင္းတခုနဲ႔ တူေနႏိုင္ေသးတယ္။ တကယ္ ျပႆနာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ အမ်ဳိးသား ညီၫြတ္ေရး ၿပိဳကြဲေနရတဲ့ ျပႆနာပဲ။ အခ်င္းခ်င္း စကားမေျပာႏိုင္ၾကဘဲ စစ္မက္ပြားေနၾကတဲ့ ျပႆနာပဲ။ အခုေတာ့ ရမ္ဘိုက စက္ေသနတ္နဲ႔ တရၾကမ္း ပစ္ခတ္၊ ျမန္မာစစ္သားေတြက အပိုင္းပိုင္း အျပတ္ျပတ္၊ ရင္ပြင့္လဲက်၊ ေခါင္းတျခား၊ လက္တျခား လြင့္သြား ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဘးက လူတခ်ဳိ႕က လက္ခုပ္တီးေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိး ျမန္မာေတြ ေသေနတာကိုပဲ က်ေနာ္က ထိုင္ၾကည့္ေနရၿပီး သူတို႔ လက္ခုပ္သံကို ၾကားေနရတယ္။ ရမ္ဘိုဇာတ္ကားေၾကာင့္ ျမန္မာ့အေရး လူသိမ်ားလာရမယ္ ဆိုရင္လည္း ဒီလို ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ လူသိမ်ားရတာကို က်ေနာ္ ဂုဏ္မယူခ်င္ပါဘူး။ ဇာတ္ကားတခုလံုး ေသသြားလိုက္ၾကတဲ့ (တိုင္းရင္းသားေတြ အပါအ၀င္) က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ၊ ဇာတ္ေပါင္းခ်ဳပ္ေတာ့ ႏိုင္သူက ရမ္ဘို ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ေသခ်ာေတာ့ မသိဘူး။ ဇာတ္လမ္းတခုလံုး ေပါင္းရင္ ၂-နာရီေက်ာ္ ကာလကေလးမွာ ေသခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြဟာ ၃၀၀-၄၀၀ ေလာက္ကို ရွိေနႏိုင္တယ္။
တကယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသား အခ်င္းခ်င္း စကား ေျပာဆို ညိႇႏိႈင္းႏိုင္ၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း ဒီလို အေျခအေနကို ေရာက္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ရမ္ဘို ရုပ္ရွင္က တရားမႈနဲ႔ မတရားမႈအၾကား၊ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးၾကား လြန္ဆြဲမႈ (good Vs evil) ကို ျပတယ္ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလို မယူဆမိဘူး။ ေသြးထြက္မ်ားလြန္းတဲ့ ေသနတ္ ယဥ္ေက်းမႈကို အမႊန္းတင္တဲ့ အက္ရွင္ ရုပ္ရွင္ (action movie) တခုလိုပဲ ျမင္ေနမိတယ္။ ရမ္ဘိုက တိုင္းရင္းသား အေရးအတြက္ တိုက္သြားတဲ့ စစ္ပြဲ မဟုတ္ဘူး။ ရမ္ဘိုက ဒီမိုကေရစီ ရဖို႔ တိုက္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ရမ္ဘိုက လူတစုအတြက္နဲ႔ သူ႔အတြက္ တိုက္ခဲ့တဲ့ စစ္လို႔ပဲ က်ေနာ္ ျမင္ေနမိတယ္။ ရမ္ဘိုက ဒီစစ္ပြဲကို အျမတ္အစြန္း အတြက္ တိုက္သြားခဲ့တယ္။
ရုပ္ရွင္ၿပီးတဲ့ အခါ ျပန္ထြက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကေတာ့ "ဂ်ီးဇ္ ဘယ္လို ငရဲႏိုင္ငံလည္း မသိပါဘူးကြာ" လို႔ ျမည္တြန္ ေျပာဆိုၾကမွာေပါ့။ တခဏ အၾကာမွာ သူတို႔လည္း အလုပ္မပ်က္၊ ေန႔လည္စာ စားမပ်က္၊ သူတို႔ ဘ၀နဲ႔ သူတို႔ ဆက္သြား ၾကမွာပဲ။ စစ္အစိုးရကို မုန္းတီးလြန္းၾကတဲ့၊ ဖိႏွိပ္ခံေနၾကရလြန္းတဲ့ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီဇာတ္ကားေၾကာင့္ လက္စားေခ်လိုစိတ္နဲ႔ တခဏ ေက်နပ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ သိပ္ကို မုန္းတီးခါးသီးဖြယ္ရာ အေျခအေန မဟုတ္လား။ က်ေနာ္ကေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ဒီလို စင္တင္ျပခံေနရတဲ့ အေျခအေန ေရာက္ေနတာလည္း စိတ္မေကာင္းမိဘူး။ ဒီလို ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔လည္း ျမန္မာ့အေရး ကမၻာသိလာၿပီလို႔ ဂုဏ္မယူခ်င္ပါဘူး။ သစ္ပင္တပင္ေသရင္ တေတာလံုးနာသလို က်ေနာ္ နာက်ဥ္ေနတယ္။ ရမ္ဘို ပစ္တဲ့ စက္ေသနတ္က်ည္ဆန္ဟာ က်ေနာ့္ရင္ကိုပါ ေဖာက္သြားခဲ့တယ္။ ရမ္ဘို ပစ္တဲ့ စက္ေသနတ္က်ည္ဆန္ဟာ က်ေနာ့္ေခါင္းကိုပါ ေဖာက္သြားခဲ့တယ္။
ေအာင္သူၿငိမ္း

No comments: