Wednesday, September 12, 2007

ေရစႀကဳိ ကုန္သည္မ်ား ေတာင္းဆိုခ်က္ အာဏာပိုင္ဘက္ မတံု႔ျပန္ေသး

မဇၩိမသတင္းဌာန
စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္၊ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္။
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ၃၆ ဦးက ကုန္တင္ကားခ ေစ်းႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္ ေရစႀကဳိ ၿမ့ဳိနယ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖံြ႔ၿဖဳိးေရး ေကာင္စီ ဥကၠဌႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထိန္းသိမ္းေရး ဌာနကို တနဂၤေႏြေန႔က ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း တစံုတရာ တံု႔ျပန္မႈ မရေသးဘဲ ျဖစ္ေနသည္။

ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းကို နအဖ စစ္အစိုးရက ျမႇင့္တင္ၿပီးေနာက္ အာဏာပိုင္မ်ားက ေရစႀကဳိ-မႏၱေလး ကုန္ကားလိုင္းကို ကုန္တင္ခ ၂ ဆ တိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ကာ ကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမားခကိုလည္း ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း နီးပါး ျမႇင့္တင္လိုက္သျဖင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ၃၆ ဦးက ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျပန္လည္ ခ်ေပးရန္ အတြက္ လက္မွတ္ေရးထုိး၍ ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္းမရွိ ျဖစ္ေနသည္။

“ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္း မတက္ခင္က ဖေယာင္းေစ်း တန္ဆာခက ၇ဝဝ (က်ပ္) ကေန အခုဆိုရင္ ၁ဝဝဝ ေစ်းျဖစ္ေနၿပီ။ ထန္းညက္ေစ်းကေတာ့ တန္ဆာခ တပိႆာကို ၂၅ က်ပ္ထိ တက္တယ္၊ ဘိလပ္ေျမ တန္ဆာခကလည္း ၆ဝဝ ကေန ၈ဝဝ ကို တက္တယ္” ဟု ဖေယာင္း ေရာင္းဝယ္သူ ဦးေက်ာ္ေဌးက မဇၩိမကုိ ေျပာသည္။

ေရစႀကဳိ-မႏၱေလး ကုန္ကားလိုင္းမွတဆင့္ ေရစႀကဳိမွ အျခားေဒသမ်ားသို႔ ပဲအမ်ဳိး၊ ထန္းညက္၊ ထံုးႏွင့္ ဘိလပ္ေျမ စသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အမ်ားဆံုး တင္ပို႔ၿပီး မႏၱေလးမွ ကုန္စံုပစၥည္း၊ အလွကုန္ ပစၥည္းမ်ားကို ဂ်ပ္ဖာမ်ားျဖင့္ တင္သြင္းေနသည္။

“ကုန္တင္ကားခႏႈန္းကေတာ့ သိပ္ေတာ့ မတက္ပါဘူး။ အရင္ ၁ဝဝ ယူတဲ့ ေနရာကေန ၁၂၅ တိုးယူတာပါပဲ။ ဒါကလည္း က်ေနာ္တို႔ သေဘာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ တင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မယက ႐ံုးက က်ေနာ္တို႔ေတြကို အစည္းအေဝး ေခၚၿပီး ဒီေလာက္ေတာ့ တက္ပါ၊ ယာယီ တက္တာပဲလို႔ ေျပာပါတယ္” ဟု ကုန္ကားပိုင္ရွင္ ဦးသိန္းဦး က ေျပာသည္။

အေၾကာင္းတစံုတရာ မထူးျခားေသးသည္ကို ထပ္မံ၍ ေစာင့္ဆုိင္းသြားဦးမည္ဟု သူတို႔က ေျပာသည္။

ေဒသခံတဦးက “ကုန္တင္ကားခ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ ျပန္က်ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ မႏၱေလး ကားလမ္းလည္း ၿပီးေတာ့မွာ၊ ဒီလမ္းဖြင့္ရင္လည္း ျပန္က်လာႏိုင္မယ့္ အေျခအေန ရွိတယ္။ ေနာက္ ၁၄ ရက္၊ ၁၅ ရက္ေလာက္ ေရာက္ရင္ ျပန္က်လာႏိုင္မယ့္ အသံေလးေတြေတာ့ ၾကားေနရတယ္” ဟု ေျပာဆိုသည္။

No comments: