Thursday, January 17, 2008

ခ်ိန္ကိုက္ဗံုးေျခာက္လံုးႏွင့္ အခ်ဳပ္ခန္းထဲက နံနက္စာ (ေဆာင္းပါး)

စိုးေဇယ်ထြန္း
၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းကာလက ျဖစ္သည္။
ခပ္ေ၀းေ၀းမွ ေပါက္ကြဲသံလိုလို အသံေၾကာင့္ က်ေနာ္ အိမ္ေနရာမွ လန္႔ႏိုးလာသည္။ နာရီကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ညႏွစ္နာရီ ေက်ာ္ေနၿပီ။
ထံုးစံ အတိုင္းဆို က်ေနာ့္မွာ အေစာႀကီး အိပ္တတ္သည့္ အက်င့္မရွိပါ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ညႏွစ္နာရီ ေက်ာ္မွသာ အိပ္ျဖစ္သည္။ ရံုးပိတ္ေသာ စေနလို ညမ်ိဳးဆိုလွ်င္ ေနထြက္ေလာက္မွ အိပ္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ညပိုင္း အအိပ္နည္းေသာ က်ေနာ္သည္ ထိုေန႔က ဧည့္ခန္းရွိ ဆိုဖာေပၚတြင္ ခဏလဲခိုက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္ အိပ္ရာမွ လူလဲထက ၀ရံတာကို ထြက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ီးကန္း ေအာ္သံ ဆူဆူ ၾကားရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မအိပ္ေသးေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ဘာျဖစ္တာလဲဟု က်ေနာ္ လိုက္ေမးၾကည့္ေသးသည္။ သူတို႔က မသိၾက။ ေပါက္ကြဲသံလိုလို အသံတသံ မၾကားမိဘူးလားဟု က်ေနာ္က ေမးေတာ့လည္း သူတို႔က မၾကားမိၾကျပန္ဘူး။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ျပန္အိမ္မည္ဟု စီစဥ္ေနတုန္း ေနာက္ထပ္ ေပါက္ကြဲသံ တသံကို ထပ္ၾကားရျပန္သည္။
ေသခ်ာၿပီ တေနရာရာမွာေတာ့ ဗံုးေပါက္ၿပီ။ ယခု တဖန္ၾကားရေသာ အသံသည္ က်ေနာ္တို႔ သိပ္ေ၀းပံု မေပၚ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ကင္မရာကို ယူကာ ေအာက္သို႔ ဆင္းလာခဲ့သည္။
မဟာဗႏၵဳလ လမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ လမ္းထိပ္ ဆိုကၠားဂိတ္က လူတခ်ိဳ႕က ပုစြန္ေတာင္ ဘက္ကို လွမ္းၾကည့္ ေနၾကသည္။ က်ေနာ္ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဗံုးေပါက္တာ ထင္တယ္ ဆိုရံုကလြဲၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ မသိၾက။ ကုန္သည္ လမ္းဘက္ကို က်ေနာ္ လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္ျပန္ေတာ့ အဲဒီ ဘက္က လူစုကလည္း ပုစြန္ေတာင္ဘက္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္ေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ကုန္သည္လမ္းဘက္ ဆီသုိ႔ ဆင္းလာခဲ့သည္။
ကုန္သည္လမ္း ေရာက္ေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ လမ္းဆီမွ လူတေယာက္က က်ေနာ္တို႔ ဘက္ကို လာေနသည္။ သူ႔လက္ထဲတြင္လည္း က်ီးကန္း အေသတေကာင္ကို ကိုင္ထားသည္။ ဗံုးဘယ္နားမွာ ကြဲတာလဲလို႔ အဲလူကို ေမးေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္နဲ႔ ကုန္သည္ လမ္းေဒါင့္မွာတဲ့။
က်ေနာ္ ကုန္သည္လမ္းႏွင့္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္း ေဒါင့္ကို ေရာက္ေတာ့ လူတေယာက္ ဓာတ္မီးတလက္နဲ႔ ရပ္ေနသည္။ သူက ဗံုးကြဲသည့္ ေနရာကိုလည္း ၾကည့္ခ်င္ေသးသည္ ၾကည့္ကလည္း မၾကည့္ရဲ ျဖစ္ေနသည္။ က်ေနာ္က သူ႔ဆီက ဓာတ္မီးငွားၿပီး သြားၾကည့္ေတာ့ ထုိ လမ္းေဒါင့္ရွိ လွ်ပ္စစ္ဘရိတ္ကာ ပံုးႀကီးကို ဗံုးကြဲထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဗံုးရမ္းအား ေပ်ာ့၍လား မသိ သိပ္ႀကီးႀကီးမွား အပ်က္အစီး မရွိေပ။ သို႔ေပမယ့္ ထိုဘရိတ္ကာ ပံုအေပၚရွိ အပင္ေပၚမွ က်ီးကန္းမ်ားကေတာ့ ဆူဆူညံညံ ျဖစ္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္လည္း ဓာတ္ပံု ႏွစ္ပုံသံုးပံု ရိုက္ကာ ရံုးသို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။
က်ေနာ္ ျပန္ေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြက က်ေနာ္ ရိုက္ခဲ့ေသာ ဗံုးကြဲသည့္ ပံုမ်ားကို ျပန္ၾကည့္ၾကသည္။ ကင္မရာ LCD တြင္ၾကည့္တာ အားမရၾကတာေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာအတြင္း ထည့္ကာ ၾကည့္ရန္ ျပင္ၾကသည္။ ထိုသို႔ ပံုမ်ား ကြန္ပ်ဴတာ အတြင္းသို႔ ထည့္ရန္ ျပန္ေနတုန္း ေနာက္ထပ္ ေပါက္ကြဲသံ ႏွစ္ခ်က္ကို ထပ္ၾကားရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ကင္မရာကို ျပန္ယူကာ ေအာက္သို႔ ျပန္ဆင္းလာခဲ့သည္။ က်ေနာ္ ဆင္းသာ ဆင္းလာရသည္ ပထမအသံ ၾကားတုန္းကကဲ့သို႔ပင္ မည္သည့္ေနရာတြင္ ကြဲသည္ကိုကား ခန္႔မွန္း၍ မရ။ ထံုးအစံအတိုင္း အထက္ေအာက္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လူေတြက ကုန္သည္ လမ္းထပ္မွာပဲ စုေနၿပီး ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္းဘက္ကိုပဲ ၾကည့္ေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ပထမဗံုးကြဲသည့္ ေနရာသို႔ပင္ ဆက္လာခဲ့သည္။
က်ေနာ္ ေစာေစာက ဓာတ္ပံုရိုက္သြားသည့္ ေနရာေရာက္ေတာ့ ရဲေတြႏွင့္ တျခား ဓာတ္ပံု သမားေတြ ေရာက္ေနၾကၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္လည္း အျခား ဓာတ္ပံု သမားမ်ားႏွင့္ အတူ ပထမ က်ေနာ္ ရိုက္ခဲ့ၿပီးသား ေနရာကို ပင္ထပ္ကာ ရိုက္လိုက္ေသးသည္။
ယခု ဗံုးကြဲျခင္းသည္ စုစု ေပါင္းငါးလံုး ရွိသြားၿပီ ျဖစ္ၿပီး တလံုးကိုေတာ့ လမ္းမေတာ္ ဘက္တြင္ မကြဲမွီ ေတြ႔ရွိလိုက္ကာ ဗိုလ္ေအာင္ ေက်ာ္လမ္းထဲတြင္ပင္ ႏွစ္ေနရာ ကြဲသည္ဟု ရဲမ်ား၏ ေျပာစကား အရသိရသည္။ သို႔ေပမယ့္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ လမ္းထဲက ေနာက္တေနရာ ဘယ္နားမွာကြဲမွန္း ရွာ၍မရေသး။ ထိုအခ်ိန္တြင္ စာတိုက္ႀကီးဘက္မွ လူတဦး ေရာက္လာၿပီး ဗံုးကြဲသည့္ ေနာက္တေနရာကို လိုက္ျပသည္။ ဗံုးကြဲသည့္ ေနရာမွာ Silver Oak အနီးရွိ ဆက္သြယ္ေရး ရံုးအေရွ႕တြင္ ျဖစ္သည္။ ပထမ ေနရာႏွင့္ ဒုတိယေနရာ အလြန္ဆံုး ေပႏွစ္ရာခန္႔သာ ကြာမည္ ထင္သည္။
ထိုေနရာတြင္ က်ေနာ္တို႔ ဓာတ္ပံု ရိုက္ေနခိုက္ တိုင္းမႉးႏွင့္ ရဲခ်ဳပ္ရံုးမွ ရဲအရာ ရွိမ်ား ေရာက္လာၾကသည္။ သူတို႔ ေျပာေနေသာ စကားသံမ်ားအရ အျခားေလးေနရာမွာ လမ္းေလးဆယ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းထိပ္၊ ဆူးေလ အေနာ္ရထာထိပ္ ရထားသံလမ္း နဲ႔ လမ္းမေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း တို႔မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္ သိလုိက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်န္ေနရာမ်ားကိုလည္း သြားရိုက္ရန္ က်ေနာ္ လွည့္ထြက္လာခဲ့သည္။
လမ္းေလးဆယ္ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းထိပ္ ေရာက္ေတာ့ ထရန္စေဖာ္မာကို ဗံုးခြဲထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဗံုးအားေသးေသာေၾကာင္ ့ထရန္ေစေဖာ္မာကို ထိခိုက္မႈ မရွိေသာ္လည္း ကာရံထားသည့္ အုတ္ထရံမ်ား က်ိဳးပဲ့ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ က်ေနာ္လည္း ထိုေနရာတြင္ ဓာတ္ပံု ႏွစ္ပံု၊ သံုးပံုခန္႔ ထပ္ရိုက္လိုက္သည္။ ထိုသို႔ ရိုက္ေနတုန္း AFP မွ ဓာတ္ပံုဆရာ ေရာက္လာသည္။ ေနာက္ထပ္ ကြဲသည့္ေနရာ ေရႊျမင္းပ်ံ စတိုးအေရွ႕ (ဂ်ပန္ သတင္းေထာက္ ေသသြားသည့္ ေနရာႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္) မွာကြဲျခင္း ျဖစ္ၿပီး သူကေတာ့ ရိုက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေနရာတြင္ ရိုက္ရန္ ဆက္လက္ ထြက္ခဲ့သည္။
က်ေနာ္လည္း ဒီတိုင္းသြားရမွာ ေျခေညွာင္းေသာေၾကာင့္ ဆိုကၠားငွားၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္။ ေရႊျမင္းပ်ံ စတိုးအေရွ႕ကို ေရာက္ေတာ့ အေစာင့္ခ်ထားေသာ ရဲႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရသည္။ က်ေနာ္က ထိုရဲ ႏွစ္ေယာက္ကို ဗံုးကြဲသည့္ ေနရာအား ေမးကာ ဓာတ္ပံု ႏွစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္သည္။
ထိုအခါ ရဲႏွစ္ေယာက္က ဘာျဖစ္လို႔ ဓာတ္ပံုရိုက္တာလဲဟု ေမးသည္။ က်ေနာ္ ဂ်ာနယ္တိုက္က ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ သူတို႔က ဂ်ာနယ္တိုက္ အမည္ ေမးသည္။ က်ေနာ္က ဂ်ာနယ္တိုက္ အမည္ေျပာကာ ျပန္မည္ လုပ္ေနတုန္း ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ဘာျဖစ္တာလဲဟု ဆိုကာ ေ၀ၚကီ ေတာ္ကီ ကိုင္ထားေသာ သံုးပြင့္ႏွင့္ စစ္ဗိုလ္တဦး ေရာက္လာသည္။
ရဲမ်ားက ဓာတ္ပံု ရိုက္သြားေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ထိုသံုးပြင့္ႏွင့္ စစ္ဗိုလ္က ပံုမ်ားကို ဖ်က္ပစ္ခဲ့ဖို႔ က်ေနာ့္ကိုေျပာသည္။ ေစာေစာက တိုင္းမႈး အေရွ႕တြင္ ရိုက္တာေတာင္ ဘာမွ မေျပာသည့္ဟာကို သူကလာၿပီး ဖ်က္ဖို႔ ေျပာေနေတာ့ က်ေနာ္လဲ မဖ်က္ႏိုင္ဘူးဟု ေျပာလိုက္သည္။ ဖ်က္ၿပီးသား ပံုမ်ားကို Recovery ေဆာ့ဖ္၀ဲႏွင့္ ျပန္ေခၚလွ်င္ ရသည္ကိုလည္း ထိုစဥ္က မသိေသးပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ခဲရာခဲဆစ္ ရိုက္ထားသည့္ ပံုမ်ားကို က်ေနာ္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ဖ်က္မေပးႏိုင္ပါ။
ထိုအခါ သံုးပြင့္ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္က မဖ်က္ေပးႏိုင္လွ်င္ ကင္မရာ ထားခဲ့ရမည္ဟု ေျပာသည္။ က်ေနာ္လည္း သူ႔ကို ကင္မရာ ေပးလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ က်ေနာ္က ထိုပုဂၢိဳလ္ နာမည္ႏွင့္ တာ၀န္ ဌာနတို႔ကို ျပန္ေမးသည္။ က်ေနာ္ ေမးသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အျခားေတာ့ မဟုတ္ ေနာက္တေန႔ ကင္မရာ ျပန္ေရြးရန္အတြက္ ကိုယ့္ကင္မရာကို မည္သူက သိမ္းသြားသည္ကို သိရန္ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္လည္း ကင္မရာကို စစ္ဗိုလ္ လက္ထဲသုိ႔ ထည့္ကာ ျပန္ထြက္ရန္ အတြက္ ဆိုကၠားေပၚသို႔ တက္ခဲ့သည္။ ဆိုကၠား ထြက္မည္ျပဳစဥ္ ခဏလာဦးဟု ဆိုကာ ေစာေစာက စစ္ဗိုလ္က ျပန္ေခၚသည္။ က်ေနာ္လည္း ဆိုကၠားေပၚက ဆင္းသြားေတာ့ သူနဲ႔ခဏ လိုက္သြားလိုက္ ဆိုကာ ရဲတပ္ၾကပ္ႀကီး တဦးႏွင့္ က်ေနာ့္ကို ထည့္ေပးလိုက္သည္။
ရဲတပ္ၾကပ္ႀကီးက က်ေနာ့္ကို ေက်ာက္တံတား ရဲစခန္းသို႔ ေခၚသြားသည္။ က်ေနာ္လည္း ရဲစခန္းေရာက္မွ ရံုးကို ဖုန္းလွမ္းဆက္ရင္ ရံုးက လိုက္ရွင္းလိမ့္မည္ ဟုေတြးကာ ေအးေအး ေဆးေဆးပင္ လိုက္ခဲ့သည္။ ရဲစခန္းေရာက္ေတာ့ နာမည္၊ အသက္၊ ေနရပ္၊ အလုပ္အကိုင္တို႔ကို ေမးကာ စာအုပ္ႀကီးထဲတြင္ ေရးထည့္ေနသည္။ ထိုသို႔ က်ေနာ့္ကို ထုိင္ခံုတြင္ ထိုင္ခိုင္းထားသည္။ က်ေနာ္က ရံုးကို ဖံုးေခၚေပးရန္ ေျပာေသာအခါ ေခၚေပးျခင္းမရွိ။ စစ္ေဒသမွ အပ္ထားျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ေခၚဆိုခြင့္ ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိဟုဆိုသည္။
ခဏေလာက္ ၾကာေတာ့ လူႀကီးေတြ လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ့္ကို ခံုတန္းမွာ မထိုင္ဘဲ အတြင္းခန္းတြင္ ထိုင္ရန္ ေျပာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ အတြင္းခန္းသို႔ ၀င္ခဲ့ရသည္။ က်ေနာ္ အတြင္းခန္းထဲသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ အျပင္က တံခါးကို ေသာ့ခတ္ လိုက္ၾကသည္။ က်ေနာ္လဲ ခတ္ပါေစ ဆိုၿပီး အသာ ၾကည့္ေန လိုက္သည္။ အတြင္းခန္းဆိုသည္မွာ တာ၀န္မႉးအခန္းႏွင့္ အခ်ဳပ္ခန္းၾကားရွိ အခန္းေလး တခန္း ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ႏွင့္ အခ်ဳပ္ခန္းေနရာသည္ ဆယ္ေပခန္႔သာ ေ၀းေတာ့မည္ ထင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္းမွ အခ်ဳပ္သားမ်ားကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။
ထိုကဲ့သို႔ အခ်ဳပ္သားမ်ားထဲတြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ သိေသာ အရာရွိႀကီး တေယာက္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ထိုအရာရွိႀကီးသည္ လုပ္ငန္းအတြင္း ေငြေၾကးကြာဟသျဖင့္ ေက်ာက္တံတား ရဲစခန္းတြင္ ဖမး္ခံထားရသည္ကို က်ေနာ္ ယခင္ကတည္းပင္ ၾကားၿပီးသားျဖစ္သည္။ ထိုအရာရွိႀကီး ေဘးတြင္ တရုတ္တေယာက္က စာအုပ္တအုပ္ကို သဲႀကီးမဲႀကီး ဖတ္ေနသည္။
အခ်ဳပ္ခန္း၏ အျပင္ဘက္၌ ဆယ္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ခန္႔ရွိ ေကာင္ေလး ႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရသည္။ တခုခုကို အလစ္သုတ္၍ ခ်ဳပ္ထားဟန္ တူသည္။ ခဏေလာက္ ၾကာေတာ့ ထိုေကာင္ေလး ႏွစ္ေယာက္သည္ အခ်ဳပ္သားမ်ား ေပးေသာ ေဆးေပါ့လိပ္ကို တေယာက္တလွည့္စီ ဟန္ပါပါ ေသာက္ေနၾကသည္။
က်ေနာ္ စိတ္ထဲတြင္ ထင္ထားသည္က က်ေနာ့္ကို အတြင္းခန္းထဲတြင္ ခဏထည့္ထားျခင္း သာျဖစ္သည္ဟု ထင္ထားသည္။ သူတို႔လူႀကီး ဆုိသူေတြ လာၿပီးသြားပါက က်ေနာ့္ကို အျပင္သို႔ ျပန္ထုတ္ ေပးလိမ့္မည္ဟု ထင္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ လူႀကီးဆိုသူမ်ား အလာကို က်ေနာ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္။ က်ေနာ္ ေစာင့္ရင္း ေစာင့္ရင္းျဖင့္ တနာရီခန္႔သာ ၾကာသြားသည္ သူတို႔ လူႀကီးဆိုသူလည္း က်ေနာ့္ကိုလည္း အျပင္သို႔ ထုတ္မေပးဘဲ ထားသည္။
ထိုအခါ က်ေနာ္ကို အျပင္ထုတ္ေပးဖို႔ လွမ္းျမင္ေနရေသာ ရဲတပ္ၾကပ္ႀကီးကို ေျပာသည္။ ထုတ္ေပးလို႔ မရဘူး မင္းကို စစ္ေဒသက အပ္ထားတာ။ ခဏေနရင္ အခ်ဳပ္ခန္းထဲကို ထည့္မယ္ ဟု ရဲတပ္ၾကပ္ႀကီးက ျပန္ေျပာသည္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္လိုက္သည္။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ဒီည က်ေနာ့္ကို ျပန္လြတ္ေပးဖို႔ အစီစဥ္မရွိ။
ကိုယ့္ကို ခ်ဳပ္ေႏွာင္လုိက္ၿပီဟု သိရသည့္အခါတြင္ စိတ္ထဲတြင္ က်ဥ္းက်ပ္လာသလို ခံစားလာရသည္။ က်ေနာ္ အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္းက သံတိုင္ႀကီးမ်ားကို ၾကည့္ကာ စဥ္းစားေနမိသည္။ က်ေနာ္ တကယ္ပဲ အျပစ္က်ဴးလြန္ မိခဲ့သလား။ က်ေနာ္ပဲ ႏိုင္ငံတကာ ဥပေဒေတြကို လက္လွမ္းမွား၍လား မသိ သာမန္ေနရာ တခုမွာ ဗံုးကြဲတာကို ဓာတ္ပံုရိုက္ရင္ ဖမ္းခံရတယ္ ဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ က်ေနာ္တႀကိမ္မွ မၾကားဖူးပါ။ မၾကားဖူးေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အခ်ဳပ္ခန္း ၀ ကိုေတာ့ က်ေနာ္ ေရာက္ေနၿပီ။
က်ေနာ္ အျပင္ကို ထြက္လို႔ ရႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ က်ေနာ္စဥ္းစား မိေသာ နည္းလမ္းမ်ားထဲက တခုမွာ က်ေနာ့္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အိမ္သာကို မေတြ႔ရ။ ထို႔ေၾကာင့္ အေပါ့စြန္႔ျခင္းကို အေၾကာင္းျပလွ်င္ေတာ့ အိမ္သာတက္ဖို႔ တခါးဖြင့္ေပး ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ က်ေနာ္ အျပင္သို႔ ထြက္ရမည္။ အျပင္သို႔ ထြက္ရသည့္ အခ်ိန္သည္ ငါးမိနစ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဆယ္မိနစ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေသာ့ခတ္ထားေသာ အခန္းထဲတြင္ ဒီတိုင္း ငုတ္တုပ္ႀကီး ထိုင္ေနရ တာထက္ေတာ့ မြန္းက်ပ္မႈ သက္သာေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ အေပါ့စြန္႔ ခ်င္သည္ဟု လွမ္းေအာ္ေျပာလိုက္သည္။
ထိုသို႔လဲ ေျပာလိုက္ေရာ ရဲတေယာက္ တံခါးဖြင့္ၿပီး ၀င္လာသည္။ က်ေနာ့္ စိတ္ထဲမွာ အျပင္သို႔ ထုတ္ေပးမည္ဟု ထင္ထားေသာ္လည္း သူက အမ်ိဳးသမီး အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္းသို႔ ေခၚသြားသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အမ်ိဳးသမီး အခ်ဳပ္သားမ်ား မရွိေသာေၾကာင့္ အခ်ဳပ္ခန္းက လြတ္ေနသည္။ က်ေနာ့္ကို ထိုအခန္းအတြင္းတြင္ စြန္႔ရန္ ေျပာသည္။ ထိုအခန္းသြင္းသို႔ ေခြးတိုးေပါက္လို တံခါးေလးမွ ကုန္းၿပီး ၀င္ရသည္။ အထဲေရာက္ၿပီး က်ေနာ္ အေပါ့စြန္႔သည္။ ၿပီးေတာ့ ျပန္ထြက္မလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အျပင္က ေသာ့ခတ္သြားသည္။ ျပန္ထြက္၍ကား မရေတာ့ၿပီ။ က်ေနာ္ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္လြဲသြားသည္။ အျပင္ထြက္ရမလားလို႔ အေပါ့စြန္႔ခ်င္သည္ ဆိုလိုက္ခါမွ ပိုဆိုးေသာ အခ်ဳပ္ခန္း အတြင္းသို႔ ေရာက္သြားသည္။
ဒီတႀကိမ္တြင္ေတာ့ က်ေနာ္ တင္းသြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ကို အျပင္ထုတ္ေပးဖို႔ လွမ္းေအာ္ ေျပာလိုက္သည္။ ထိုအခါ က်ေနာ့္ကို အမ်ိဳးသမီး အခ်ဳပ္ခန္း အတြင္းမွ ထုတ္က ေစာေစာက ေနရာတြင္ ျပန္ထားလိုက္သည္။ ညေနက အိပ္ထားသည့္ အရွိန္ေၾကာင့္ပဲလား သို႔တည္းမဟုတ္ အခ်ဳပ္ထဲမွာ မို႔လားမသိ က်ေနာ္ အိပ္၍မရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ တခ်ိန္လံုး ငုတ္တုပ္ ထိုင္ေနလိုက္သည္။
မနက္မိုးလင္း၍ အလင္းေရာင္ကို ျမင္ရၿပီ။ အခု အခ်ိန္ထိ က်ေနာ္တို႔ ရံုးက လိုက္မလာ ၾကေသး။ နံနက္ ေျခာက္နာရီခန္႔ ေရာက္ေသာ အခါတြင္ တရုတ္မေလး တေယာက္ ဂ်ိဳင့္ေလးဆြဲကာ ေရာက္လာသည္။ ထိုအခါ ယမန္ေန႔ညက ျမင္ရေသာ တရုတ္ႀကီးကို အခ်ဳပ္ခန္း အတြင္းက ထုတ္ေပးၿပီး က်ေနာ့္ ေဘးနားသို႔ ေခၚလာသည္။ ထိုအခါ တရုတ္မေလးက ၀င္လာကာ ဂ်ိဳင့္အတြင္းမွ မုန္႔ဟင္းခါးမ်ားကို တရုတ္ႀကီး အတြက္ ျပင္ေပးသည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ ထိုတရုတ္မေလးသည္ တရုတ္ႀကီး၏ သမီး ျဖစ္ဟန္တူၿပီး က်ေနာ္ႏွင့္ ရြယ္တူခန္႔ ရွိသည္။
ထိုတရုတ္ႀကီး သားအဖကို ျမင္ေတာ့ က်ေနာ္ အႀကံတခု ရသြားသည္။ တရုတ္ႀကီးကို မုန္႔ဟင္းခါး ေကၽြးၿပီးလွ်င္ သူ႔သမီး ေသခ်ာေပါက္ ျပန္လိမ့္မည္။ ထိုအခါတြင္ က်ေနာ့္ရံုးကို ဖုန္းဆက္ေပးဖို႔ အကူညီ ေတာင္းမည္ဟု စိတ္ကူးထားသည္။ ခဏၾကေတာ့ တရုတ္ႀကီး မုန္႔ဟင္းခါး စားၿပီးသြားၿပီ။ တရုတ္မကလဲ ျပန္ဖို႔ ျပင္ေနၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္က ရံုးကို ဖုန္းဆက္ေပးဖို႔ တရုတ္မထံတြင္ အကူအညီေတာင္းသည္။ ေကာင္မေလးက ဖုန္းနံပါတ္ကို မွတ္ဖို႔ျပင္တုန္းပင္ ရွိေသးသည္ တရုတ္ႀကီးက သူ႔သမီးကို ဇြတ္အျပန္ ခိုင္းလိုက္သည္။ သူ႔ကို ၾကည့္ရတာ သူ႔သမီးကို က်ေနာ္ စကားေျပာတာကိုပင္ ႀကိဳက္ပံုမရ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္၏ ဖုန္းဆက္ခိုင္းဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ပ်က္သြားသည္။ မည္သို႔ ပင္ျဖစ္ေစ ည၀တ္အိပ္သည့္ အက်ႌအစုတ္ ပုဆိုးအစုတ္၊ ဆံပင္ ဘုတ္သိုက္ ႏွင့္ ဘာအမႈနဲ႔ ေရာက္လာမွန္း မသိတဲ့ က်ေနာ့္ကို အကူအညီ မေပးေစလိုသည္ကေတာ့ သဘာ၀က်ပါသည္။
ခဏေလာက္ၾကာေတာ့ ခ်ဳပ္ခံထားရသည့္ အရာရွိႀကီး၏ ဇနီးႏွင့္ သားေရာက္လာသည္။ ထိုအခါ ပထမ တရုတ္ႀကီးတုန္းက ကဲ့သို႔ပင္ အခ်ဳပ္ခန္းတြင္းမွ ထုတ္ကာ က်ေနာ့္ေဘးသို႔ ေခၚလာသည္။ အရာရွိႀကီးက က်ေနာ့္ကို ျမင္ေတာ့ ေမးသည္။ မင္းက ဘာျဖစ္လို႔ ေရာက္လာတာလဲတဲ့။ က်ေနာ္က အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ မပူပါနဲ႔ ခဏေန မင့္ရံုးက ေရာက္လာရင္ ျပန္လြတ္ေပးလိမ့္ဟု အားေပးစကား ေျပာသည္။ ထိုအရာရွိႏွင့္ သူ႔ဇနီးတို႔ စကားေျပာေနၾကတုန္း က်ေနာ္ အိပ္ငိုက္သြားသည္။
"စစ္ေဒသက အပ္ထားတာမို႔ က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေပးလို႔ မရဘူး"
က်ေနာ္ အသံၾကားလို႔ ေခါင္းေထာင္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရံုးက အယ္ဒီတာ ေရာက္ေနၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ အယ္ဒီတာႏွင့္ တာ၀န္မႉးႏွင့္ စကားေျပာေနၾကသည္။ ၿပီးေနာက္ အယ္ဒီတာက က်ေနာ့္ဆီ ေရာက္လာသည္။ "မင္း မပူပါနဲ႕ကြာ အကို စစ္ေဒသကို သြားလိုက္ဦးမယ္။ ခဏေစာင့္ဦး" ေျပာကာ ျပန္ထြက္သြားသည္။
၁၅ မိနစ္ေလာက္ ေနေတာ့ က်ေနာ့္ အယ္ဒီတာ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ထို႔ေနာက္ စစ္ေဒသမႉးက မေရာက္ေသးလို႔ ေစာင့္ရဦးျဖစ္ေၾကာင့္ က်ေနာ့္အတြက္ နံနက္စာ ၀ယ္ေကၽြးလို႔ ရမလားဟု တာ၀န္မႉးကို ေမးသည္။ တာ၀န္းမႉးက ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာဟု ေျပာသည္။
ထိုအခါ က်ေနာ္တို႔ အယ္ဒီတာက ေက်ာက္တံတား ရဲစခန္း အျပင္ဘက္ရွိ ဆိုင္မွ ထမင္းေၾကာ္ႏွင့္ ေရသန္႔ဘူးတဘူး ၀ယ္ၿပီးလာေပးသည္။ သူ စစ္ေဒသတြင္ သြားေစာင့္ေန ဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ အားမငယ္ဖို႔ ေျပာၿပီး ျပန္ထြက္သြားသည္။
က်ေနာ္ ညကတည္း အိပ္ရာ ထေနျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗိုက္ထဲမွာ ဆာသလိုလိုေတာ့ ရွိသည္။ သုိ႔ေပမယ့္ စားခ်င္စိတ္ မရွိ။ ထိုအခါ က်ေနာ့္ ေဘးနားတြင္ ထိုင္ေနေသာ အခ်ဳပ္က်ေနသည့္ အရာရွိႀကီးက စားထားဖို႔ ေျပာသည္။ က်ေနာ္ အဲဒီမွာ သေဘာေပါက္လိုက္သည္။ ကံမေကာင္းလို႔ ဒီေန႔ မနက္ ျပန္မလြတ္ရင္ ငတ္သြားလိမ့္မယ္။ စားစရာရွိတာတုန္း စားထားလိုက္ဟု တိုက္ရိုက္ မေျပာေသာ္လည္း ထိုအဓိပၸယ္ကို ဆိုလိုမွန္းေတာ့ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္သည္။ ထိုေၾကာင့္ ထိုထမင္းေၾကာ္ကို မစားခ်င္ဘဲ တို႔ဂဏန္း ဆိတ္ဂဏန္းျဖင့္ စားေနရသည္။ တ၀က္ေလာက္ ကုန္သြားေသာအခါ က်ေနာ္ လံုး၀ ဆက္စား၍ မရေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထမင္းမစားေတာ့ဘဲ ေရတငံု၊ ႏွစ္ငံုေလာက္ ေသာက္ၿပီး ေနလုိက္သည္။
က်ေနာ္တုိ႔ အယ္ဒီတာ ထြက္သြားၿပီး တနာရီခန္႔ အၾကာတြင္ တာ၀န္မႉးက က်ေနာ့္ကို လာထုတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ရဲတေယာက္ကို ေခၚကာ ကင္မရာကို ေပး၍ က်ေနာ့္ကို ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမအတြင္းရွိ စစ္ေဒသသို႔ လုိက္ပို႔ရန္ ေျပာသည္။
က်ေနာ္ စစ္ေဒသမႉး ရံုးခန္းကို ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အယ္ဒီတာ ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီ။ စစ္ေဒသမႉးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ့္ကို မေန႔ညက ရဲလက္အပ္လိုက္သည့္ သံုးပြင့္ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနသည္။ က်ေနာ္ သူ႔စားပြဲ အေရွ႕တြင္ မွတ္တပ္ရပ္ေနေတာ့ ထိုင္ဖို႔ ေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ ဗံုးကြဲသည့္ ေနရာမွာ ဓာတ္ပံု ရိုက္ခြင့္ရွိသလားဟု က်ေနာ့္ကို ေမးသည္။
"က်ေနာ္က ရွိပါတယ္" ဟု ျပန္ေျဖလုိက္သည္။
"ေတြ႔တယ္ မဟုတ္လား ခင္ဗ်ားတပည့္က၊ စကား ေျပာတာ အခ်ိဳးမေျပဘူး။ မေန႔ညကလဲ ဒီပံုပဲ။ ေတာ္ၿပီ က်ေနာ္သူ႔ကို ရဲလက္ပဲ အပ္လိုက္ေတာ့မယ္" ဟု ဆိုကာ ရဲစခန္းကို ဖုန္းေခၚၿပီး ေစာေစာက က်ေနာ့္ကို လိုက္ပို႔တဲ့ ရဲကို ျပန္ေခၚသည္။
"မလုပ္ပါနဲ႔၊ မလုပ္ပါနဲ႔ က်ေနာ့္ ကေလးက ငယ္ေသးေတာ့၊ စကားေျပာ မတတ္လို႔ပါ"
ထိုအခါတြင္ က်ေနာ္တို႔ အယ္ဒီတာက ပ်ာပ်ာသလဲ ေတာင္းပန္သည္။ ၿပီးေနာက္ စစ္ေဒသမႉးကို ျပန္ေတာင္းပန္ဖို႔ က်ေနာ္ကို ေျပာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္လည္း စစ္ေဒသမႉးကို ေတာင္းပန္လိုက္ရသည္။
"မင္းနားလည္ေအာင္ေျပာထားမယ္။ မင့္ဆရာက လာေတာင္းပန္လို႔ မင့္ဆရာ မ်က္နာနဲ႔မို႕ မင့္ကို ရဲစခန္းက ျပန္ေခၚလိုက္တာ။ မင္းတို႔က ဓာတ္ပံုရိုက္တယ္ဆိုရင္ အလြယ္ပဲ ရိုက္လုိက္ၾကတယ္။ တကယ္လို႔ အဲဒီေနရာမွာ ေနာက္ထပ္ တလံုး ထပ္ကြဲရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ မင္းလဲ ေသမယ္ ႏိုင္ငံေရးအရလည္း သိကၡက်တယ္။ အဲလို ေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္တဲ့ေနရာတြမွာ ဓာတ္ပံုကို စြတ္စြတ္ ရိုက္ခြင့္မရွိဘူးကြ။ မင္းႏိုင္ငံျခား ဇာတ္လမ္းေတြမွာ မျမင္ဖူးဘူးလား။ တခုခု ျဖစ္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ အ၀ါေရာင္စီးေတြ တားထားျဖစ္၊ တားျမစ္ ဧရိယာ လုပ္ထားတာ။ ေနာက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မရိုက္ပါနဲ႔။ ခံ၀န္မွာ လက္မွတ္ထိုး"
ထို႔ေနာက္ က်ေနာ္ ခံ၀န္တြင္ လက္မွတ္ထိုး ကင္မရာထဲမွ ပံုမ်ား ဖ်က္ကာ ေပးၿပီးေနာက္ ျပန္လြတ္ေပး လိုက္သည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုေန႔ညက အျဖစ္အပ်က္ က်ေနာ့္အတြက္ အမ်ားႀကီး အသိတရား ရသြားပါသည္။ ဗံုကြဲသြားၿပီးသည့္ ေနရာတြင္ ေနာက္ထပ္ဗံုး တလံုး ထပ္ကြဲႏိုင္သည္ ဆိုတာကို က်ေနာ္ အရင္က မစဥ္းစားခဲ့မိပါ။ ေနာက္တခ်က္က က်ေနာ္တို႔သည္ သတင္းေထာက္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဓာတ္ပံု ရိုက္ျခင္းသည္ သတင္းအတြက္ ရိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အျဖစ္အပ်က္ႀကီး တခုလံုးကို မွတ္တမ္း တင္ေနျခင္း မဟုတ္။ ယခု က်ေနာ္ အဖမ္းခံထိျခင္းမွာ အျဖစ္အပ်က္ တခုလံုး လိုက္ရိုက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သတင္းတြင္ ဓာတ္ပံု ေဖာ္ျပသည့္ အခါတြင္လည္း အျဖစ္အပ်က္ တခုလံုးက ပံုေတြ ေဖာ္ျပႏိုင္မည္ မဟုတ္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သတင္းအတြက္ ေဖာ္ျပရန္ လံုေလာက္ေသာ ဓာတ္ပံု တပံု ႏွစ္ပံုေကာင္းရသည္ ႏွင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ဓာတ္ပံု ရိုက္ကူးမႈကို အဆံုးသတ္ရမည္။
* * * *
ေနာက္တရက္ ညေနေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ ၿဗိတိသွ် ဘုရင္မႀကီး ေမြးေန႔ အထိမ္းမွတ္ ညစာစားပြဲသို႔ သြားရသည္။ ထိုညစာစားပြဲသည္ အလံျပဘုရား လမ္းရွိ ၿဗိတိသွ် သံအမတ္ႀကီး ေနအိမ္၀င္း အတြင္းတြင္ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ေန႔ညက တိုက္ပံုအက်ႌ၊ ပိုးပုဆိုးႏွင့္ စားေသာ ညစာႏွင့္ မေန႔မနက္က အက်ႌအစုတ္ ပုဆိုးစုတ္ ဆံပင္စုတ္ေဆာင္းႏွင့္ အခ်ဳပ္ခန္းတြင္းက နံနက္စာက မည္သို႔မွ် မဆုိင္ ……………
သို႔ရာတြင္ က်ေနာ္ အသက္ႀကီး၍ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သည့္အခါတြင္ အျခားေသာ ေနရာမ်ားတြင္ စားေသာက္ခဲ့သည့္ ပံုရိပ္မ်ားကို ေမ့ေပ်ာက္ေကာင္း ေမ့ေပ်ာက္ပါလိမ့္မည္။ အခ်ဳပ္ခန္း အတြင္းက နံနက္စာကိုေတာ့ မည္သည့္အခါတြင္မွ် ေမ့ေပ်ာက္၍ ရႏိုင္မည္ကား မဟုတ္။

No comments: